۱۳۸۶ مهر ۲۷, جمعه

یار دبستانی

ترانه سرا: منصور تهرانی
درسال 1359، زنده یاد فریدون فروغی ترانهٔ بار دبستانی را برای فیلم از فریاد تا ترور به کارگردانی منصور تهرانی اجرا می‌کند که در تیتراژ فیلم استفاده می‌شود. ولی به تهرانی خبر می‌دهند که باید صدای فروغی را از تیتراژ فیلمش حذف کند. در نتیجه جمشید جم خواندن این ترانه را به عهده می‌گیرد. این ترانه در سالهای اخیربسیار معروف شده بطوریکه حتی کاندیدهای انتخاباتی نیز از آن برای جذب جوانان استفاده کرده اند.
یار دبستانی من، با من و همراه منی …………… چوب الف بر سر ما، بغض من و آه منی
حک شده اسم من و تو، رو تن این تخته سیاه … ترکه ی بیداد و ستم، مونده هنوز رو تن ما
دشت بی فرهنگی ما، هرزه تموم علفاش … خوب اگه خوب؛ بد اگه بد، مرده دلای آدماش
دست من و تو باید این پرده ها رو پاره کنه … کی میتونه جز من و تو درد مارو چاره کنه؟

هیچ نظری موجود نیست:

Locations of visitors to this page