۱۳۸۶ مهر ۲۰, جمعه

فرار مغزها

:امام خمینی
منافقين هي ميگويند مغزها دارند فرار ميكنند
به جهنم كه فرار ميكنند. اين دانشگاه رفته ها، اينها كه همه اش دم از علم و تمدن غرب ميزنند بگذاريد بروند. ما اين علم و دانش غرب را نميخواهيم . اگر شما هم ميدانيد كه اينجا جايتان نيست فرار كنيد. راهتان باز است

جماران، 8 آبان 1358

۲ نظر:

Unknown گفت...

اصلش اینه:
"این مغزها بگذار فرار کنند. بهتر که فرار می‌کنند. غصه نخورید برای این‌ها، برای این‌ها که کشته شده‌اند. غصه نخورید آنقدر‌ها... این‌ها باید هم فرار کنند، باید هم بروند. این مغزهای فرّار بگذارید فرار کنند. اگر شما هم می‌دانید که در اینجا جایتان نیست، شما هم فرار کنید. راه باز است."
صحیفه‌نور، ج10،ص404

Insightica گفت...

I think you are taking it out of context, here is the text:
" مملکت مال خود شماست، مال جوان‌های ماست... جوان‌ها، جوان‌های دانشگاهی، جوان‌های اداری، آنهایی که پیوند با ملت داشتند، بازاری، کشاورز، کارگر، همه اینها، آن طبقه بالا به ما کاری نداشتند حالا هم کارشکنی می‌کنند و همه چیز می‌خواهند، می گویند مغزها فرار کردند، بگذار فرارکنند، جهنم که فرار کردند، این مغزها مغزهای علمی نبودند، این مغزها مغزهای خیانتکار بودند والا کسی از مملکت خودش فرار می کند به آمریکا؟! ازمملکت خودش فرار می‌کند به انگلستان و زیر سایه انگلستان می‌خواهد زندگی بکند؟! پیوند می‌کند با بختیار (شاپور بختیارآخرین نخست وزیر شاه) و امثال بختیار که مملکت ما را به تباهی‌کشیدند؟! این مغزها بگذار فرار کنند، بهتر که فرار می‌کنند، غصه نخورید برای اینها، برای اینها که کشته شده‌اند غصه نخورید اینقدرها. برادرها! خودتان بیدار باشید که این مغزهایی که دارند فرار می‌کنند این مغزهاست که شما را به تباهی کشیده‌اند، این مغزهاست که نگذاشتند جوان‌های ما تحصیل کامل بکنند، اینها باید هم بروند، باید هم فرار کنند. "

Locations of visitors to this page